czwartek, 31 stycznia 2013

Rainbow cake



Z racji iż mój synek obchodził niedawno swoje 3 urodziny postanowiłam upiec mu tort tęczowy (rainbow cake) a ozdobiony był w spidermana jego ulubioną postać bajkową jak zrobić tęczowy tort nic bardziej prostszego. Dla mnie to była pierwsza przeprawa z tym tortem także nie wszystkie blaty są równe robiąc 2 biszkopty z 2 jajek stwierdziłam że jest za cieki wiec zrobiłam 4 kolejne z 3 jajek i stąd ta nierówność. widoczna na zdjęciach. następnym razem się poprawie i zrobię w jednej misce całe ciasto na biszkopty podzielę po równo na 6 blaszek. ( piekłam w jednej tortownicy ciężko równo rozprowadzić ciasto). A dodatki które "wsadziłam" w tort to są nasze ulubione czyli galaretka i owoce.

jak zrobić biszkopty :
każdy biszkopt z 3 jajek

składniki:
3 jaja
1 szkl cukru(nie musi być pełna)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3/4 szkl mąki pszennej
barwniki u mnie w proszku(fioletowy, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony)

białka ubijamy na sztywną pianę dodajemy stopniowo cukier następnie żółtka proszek  do pieczenia i mąkę na końcu szczyptę barwnika w proszku bądź w żelu płynne się do tego nie nadają

dodatki:
galaretki: agrestowa, cytrynowa, malinowa
owoce:  borówki (jagody), maliny (u mnie mrożone)

masa:
1l śmietanka 36%
500g serka mascarpone
3/4 szkl cukru pudru
* tort najlepiej kroić nożem wcześniej zamoczonym we wrzątku u nas niestety zapomnieliśmy o tym i wyszedł tak jak wyszedł na z

1 komentarz: