wtorek, 5 marca 2013

Oponki

Tłusty czwartek dawno za nami ... a ja dziś umieszczę przepis na oponki, które ostatnimi czasy robię bardzo często. Szybko, łatwo ze składników, które ma się w domu praktycznie zawsze . Ja gdy tylko mam trochę sera białego (twarogu) od razu robię oponki. Często kupuje serek do kanapek ,a jak nie schodzi to staram się wykorzystać to co mam w lodówce jak najlepiej żeby nic nie marnować i nie wyrzucać. A z sera białego najlepsze oponki bo bardzo szybko się je robi. 


Składniki: 
0,5 kg sera białego
0,5 kg mąki
0,5 szklanki cukru
4 żółtka
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka octu
1/4 kwaśnej śmietany
cukier waniliowy
(podałam taki ogólny przepis ja przeważnie robię oponki z mniejszej ilości sera np 350g to zmniejszam proporcje składników)

Wszystkie składniki mieszam , łącze razem i wyrabiam ciasto. Podsypuję mąką ,rozwałkowuje, wykrawam od szklanki i kieliszka. Często też wykrawam same kółeczka od kieliszka wtedy oponki wychodzą takie na raz do buzi szczególnie dobre dla mojego 3-letniego synka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz