czwartek, 27 czerwca 2013

Lody czekoladowe

Dawno mnie tutaj nie było ,ale mam nadzieję że nadrobię zaległości 

Także na pierwszy ogień idą lody tym razem czekoladowe ulubione mojego męża ,które wczoraj przygotowałam dziś już są gotowe , rano jak wstałam otwieram zamrażarkę a tam już połowy nie ma 
Przepis rzecz jasna pochodzi ze strony moje wypieki mojej ukochanej z której robię większość ciast. 

Składniki na około 700 ml lodów:
300 ml śmietany kremówki
300 ml mleka
4 żółtka
60 g cukru
100 g dobrej jakości gorzkiej czekolady
60 g dobrej jakości mlecznej czekolady
1 laska wanilii(nie jest konieczna)

W garnuszku wymieszać śmietanę kremówkę, mleko, cukier. Podgrzać, do rozpuszczenia się cukru, mieszając, zdjąć z palnika (nie gotować).

Żółtka ubić mikserem do białości. Wlać do garnuszka z mlekiem wymieszać i podgrzewać, do zgęstnienia. Nie można doprowadzić do wrzenia! (masa od razu się zwarzy). Zdjąć z palnika, dolać środek z laski wanilii, wrzucić połamaną na kostki czekoladę, wymieszać do jej roztopienia. Jeśli czekolada nie będzie się chciała dobrze połączyć z resztą mleka, można zmiksować blenderem .

Masę ochłodzić do temperatury lodówkowej, najlepiej przez noc (może bardzo zgęstnieć). Przelać do maszyny do lodów, dalej postępować wg instrukcji Waszej maszyny do lodów.

Masa czekoladowa przed włożeniem do maszyny jest gęsta, musowa, więc można również ją przełożyć do plastikowego kontenera do zamrażarki i zamrozić, bez użycia maszyny do lodów. Co pewnien czas trzeba jednak mieszaninę lodową miksować, by ograniczyć powstawanie kryształków lodu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz