sobota, 1 grudnia 2012

Szybkie, smaczne ciasto z maślanką

Dziś mam do zaproponowania Wam bardzo szybkie ciasto ,które robi się może z minutkę nie potrzebny jest mikser ani ubijanie białek . Placek jest bardzo smaczny , szybki i wilgotny znika w mgnieniu oka. Co lepsze do jego przygotowania potrzebna jest maślanka.


składniki:
1 szkl. maślanki
3 jaja
0,5 szkl. oleju
1 szkl. cukru
3 łyżeczki proszku do pieczenia
2,5 szkl. mąki
owoce(moga być mrożone- maliny, borówki i inne)

kruszonka:
15 dag mąki
 9 dag margaryny
17 dag cukru

wykonanie:
maślankę , jaja, olej i cukier wsypujemy do miski i łyżką mieszamy składniki aby się połączyły następnie stopniowo dokladamy proszek do pieczenia i mąke i wszystko razem mieszamy do jednolitej masy . wlewamy mase na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia posypujemy owocami w moim przypadku truskawki.
Można także zrobić kruszonkę: margaryne, cukier i mąke mieszamy razem tworząc kruszonkę i wysypujemy na ciasto(ja ja pominełam)
Pieczemy 35min w temp 170 stopni  do suchego patyczka .  (na koniec posypujemy cukrem pudrem ja tak zrobiłam gdyż nie robiłam kruszonki) można przykryć folią aluminiową wtedy będzie jeszcze bardziej wilgotny. SMACZNEGO

( ja akurat nie mam podziałki na temp. w piekarniku (na gaz)tylko przedziałek od 1-9 i piekę miedzy 5-6 przez 45 min aż się zarumieni)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz